2 Eylül 2014 Salı

HER

Bir film izledim ve hayatım değişmedi, hayır... Ama bu filmi izleyince ruh halim değişti.  Çok uzun zamandır bir filmin bu kadar etkisinde kaldığımı ve aklımın durmadan bir filme kaçtığını hatırlamıyorum.  Cumartesi gecesi izledik, ertesi gün öğlen saatlerinde halen tadı damağımdaydı.  Pazartesi işe gittiğimde de her gördüğüme anlatıp tavsiye etmeden edemedim.  Halen gülümsetiyor beni kerata!

Hem romantik, hem gülünç, hem de aslında bir hayli bilimkurgu bir film HER ama insanı hiçbirine boğmuyor.  Joaquin Pheonix'in oyunculuğu gerçekten yağ gibi akıyor.  Oskar alamamış almasına çok şaşırdım gerçekten.  Kendi kendine konuşuyor neredeyse filmin tamamında, duydukları üzerine duygulara giriyor çıkıyor.  Karşısında biri oynasa bu kadar olur, hatta belki de olamaz.  Kurgulanan gelecek karanlık değil, teknoloji insan hayatını çok etkiliyor ama bugünlerde bütün filmlerde olduğu gibi bir teknolojinin kölesi olma durumu yok.  Ana karakterimiz bir işletim sistemi ile aşk yaşıyor ama çok geek olupta bilgisayarı dışında bir dünyası olmadığı için değil (tam bir sosyal böcek değil tabii ama düşününce birçoğumuzun hayatı aslen çok sınırlı bir arkadaş çemberi içinde geçmiyor mu zaten?) işletim sistemi gerçekten aşık olunası olduğu için.  Yeni gözlerle hayata bakıyor, yeniden yaşıyor kahramanımız aşkı sayesinde.  Birçok gelecek teması var aslında filmde ama hepsi sessiz ve derinden sunuluyor bize, tadına vara vara içiyoruz.  Efektlerin ve ışıkların görsel tecavüzüne uğramıyoruz.   Adımları çok iyi düşünülmüş, iyi çalışılmış bir ve şarkısıyla tam uyumlu bir dans gösterisi gibi akıyor gidiyor (Büyük alkış Spike Jonze). 

Aslında çok ciddi bir yapay zeka ve yapay zekanın insanın ötesine hızla geçmesi hikayesi de işleniyor ama Skynet gibi bizi yok etmeye gelmiyorlar.  Aşkın elle tutulmazlığı ama buna ragmen bizim beyhude bir şekilde kalıplara sokma çabamızla dalga geçiyor film, sadakati sorguluyor.  Ten'in gerekliliğini de sorgulatıyor.  Bence en önemlisi de bunları ve daha fazlasını bizi dövmeden yapıyor, işliyor nakış gibi hikayesini, bize de mutlulukla izlemek kalıyor.

Eğer benim gibi bugüne kadar mahrum kaldıysanız bu filmden, ilk fırsatta izlemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder